Wednesday, July 29, 2020

DICHTBUNDEL

Dichtbundel TEGELROUTE door Juko de Vries verschenen.
Ruim twee jaar geleden kreeg hij het idee om een dichtbundel te schrijven bij de Lunterse Tegelroute. Nadat  het idee aan de kunstkring was voorgelegd reageerde men enthousiast op dit voornemen en gaf men  groen licht.  Het uitzoeken kon beginnen. Gestart vanuit de al bestaande loopfolder werd elke tegel bestudeerd.  Achtergrondgegevens werden  verzameld en verdiepte ik mij  in de kunstenaars die de tegels hadden ontworpen. “Diverse keren liep ik langs de tegels om ze in hun context te bekijken. Het schrijven zelf was nog het meest tijdrovende proces.  Het is een boekje geworden met 58 gedichten.  Nu is de bundel TEGELROUTE klaar en ligt hij vanaf  30 juli voor €12,50 in de winkel van The Readshop in Lunteren.
Het boekje is tevens rechtstreeks bij mij te bestellen a €12,50 plus portokosten. Plaats daarvoor een berichtje in Messenger op mijn Facebookpagina met je gegevens dan krijg je het boekje opgestuurd. 


No comments:

Post a Comment