Thursday, January 16, 2020

Koers verleggen

Ik kijk recht de nacht in zie de maan al wassend  

groter worden dan

de sterren die ik zie


de sterren zijn al lang niet  meer

en niets is wat het lijkt


hoewel nog fonkelend als juwelen


zijn zij al lang gedoofd in een andere tijd


ik sta hier in diezelfde ruimte


en ik weet het roer moet om


mijn richting moet ik nog bepalen


want gedurende mijn reis


heb ik  mijn koers al vaak verlegd


ik volg de kaarten die ik ken


vind steeds weer onbekend terrein


ik wordt ouder de wind neemt toe


de tijd krast lijnen in mijn huid


mijn oog wordt dof, ik zie niet helder


maar in mijn lijf klopt nog het hart


alsof ik jong en onbezonnen

nog maar pas het huis verliet

als een verloren zoon

die zijn mandaat verkregen heeft.

hier sta ik dan in een andere tijd 

maar in dezelfde ruimte

zie de nacht verglijden tot een nieuwe dag

en weet mijn stad is hier niet blijvend

ook ik zal eens mijn eind bereiken

en alles wat ik weet of ben ,

en alles wat ik denk of ieder die ik heb bemind,

liefgehad heb  of gekend

zal met mijn eigen dood

ergens verdwijnen in 

dezelfde ruimte

voorbij de eeuwigheid

wat of waar deze ook maar mag zijn.

Ik hoop dan toch dat veelbesproken Licht te mogen zien

die Liefde zelf te aanschouwen.

waarop ik in mijn aardse leven

zo vaak stamelend en onbeholpen

mijn klein geloof bleef bouwen.



No comments:

Post a Comment