Monday, April 8, 2013

Geroerd







Geroerd
tot tranens toe
om het besef
van tijdelijkheid

dat mijn stad niet blijvend is
dat mijn adem eens zal stoppen
eens mijn hart stopt met te kloppen
al mijn weten en mijn kennen
al mijn liefde al mijn woorden
elke zucht  al wat  gesproken
zal vervluchten in de tijd
dat het vuur dat in me brand
zal doven in de eeuwigheid

Geroerd tot tranens toe
om het geloof
in eeuwigheid

dat na mijn laatste ademtocht
mijn God me op zal wachten
aan de overkant
van de rubicon de doodsrivier of
de glazen zee
Zijn hand me vast zal pakken
me zal leiden mee met Hem
naar een nieuw Jeruzalem

Geroerd tot tranens toe
om het moeten achterlaten
van wat mij zo lief is 
in dit leven
mijn geliefde en het kind dat werd gegeven
en het kind dat nooit meer kwam
niet verder dan herinnering
voordat het adem kreeg of licht in ogen
niet verder dan vermoeden van

Geroerd tot tranens toe
om het vleesgeworden woord
dat alles op zich nam
Geroerd tot tranens toe
van vreugde
Geest zet mij in vuur en vlam

No comments:

Post a Comment