Wednesday, September 15, 2010

IK GEEF MIJZELF AAN HEM




















Ik heb leren lopen op de bodem van de zee
en ik nam mijn zorgen en mijn twijfels met me mee
ik heb leren lachen om een onbegrepen grap
ik heb leren wachten met mijn allerlaatste stap
ik geef mezelf aan Hem
ik heb leren bidden tot een God die echt bestaat
ik heb leren zwijgen als remedie tegen haat
ik heb leren hopen op een wonder dat ooit komt
ik heb leren spreken terwijl mijn stem verstomd
en ik geef mezelf aan Hem
ik heb leren spelen op mijn ontstemde gitaar
ik heb leren tellen op de vingers van een hand
ik heb leren houden van dit koude kikkerland
ik heb leren smeken om vergeving van mijn daad
en ik geef mezelf aan Hem
ik heb leren rennen op de golven van de zee
en terwijl ik rende nam ik al mijn zorgen met me mee
ik heb leren houden van de vrouw die mij verleidt
ik heb leren zoeken naar mezelf ik was het kwijt
en ik geef mezelf aan Hem.
ik heb leren lezen in een boek dat leven geeft
ik ben sinds mijn jeugd op zoek naar God die mij vergeeft
ik heb leren zwijgen omdat dat het beste past
en diep van binnen weet ik dat Zijn hand nog nooit heeft misgetast
en ik geef mezelf aan Hem
ik heb leren zoeken naar de weg die leidt naar huis
ik heb leren knielen in het zand daar bij het kruis
ik heb leren luisteren naar de stilte diep in mij
ik heb leren smachten naar de waarheid en de Waarheid maakt me vrij
en Hij gaf zich voor mij
en ik geef mezelf aan Hem
september 2010

No comments:

Post a Comment